کدخبر: 2138
تاریخ انتشار خبر: ۲۶ مرداد ۱۳۹۱ ۲:۳۵ ب.ظ
بازدید: 4452
نسخه چاپی
نقوي

اعتراض سخنگوی کمسیون امنیت ملی به مدیران اجرایی استان تهران و شهرستان ورامین

اعتراض سخنگوی کمسیون امنیت ملی به مدیران اجرایی استان تهران و شهرستان ورامین

نقوی حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس ضمن تقدیر و تشکر از خبرنگار خبرگزاری ایلنا به جهت ترتیب مصاحبه با ایشان پیرامون ارتقا بخش قرچک گفت: یکی از پروژه هایی که در جهت ارتقا شهرستان، بنده به عنوان نماینده مردم به آن اعتقاد داشتم ارتقا بخش قرچک به شهرستان مستقل بود ، شهرستان شدن قرچک مسیر سختی بود زیرا در ابتدای راه باورهای جدی برای این موضوع وجود نداشت و در کنار آن مخالفت های بسیار شدیدی وجود داشت بصورتی که موافقت ها اعمال نمی شد و مخالفت ها سر راه موانع زیادی ایجاد می کرد.

نقوی در گفتگو با خبرنگار ایلنا ادامه داد: با توجه به عنایت ویژه دولت و توجه استانداری تهران به ارتقا منطقه کار خیلی خوب پیش رفت، در ابتدا شهرستان شدن قرچک در استانداری تصویب شد و بعد از آن به وزارت کشور ارسال شد در وزارت کشور با موانع قانونی روبرو شد ولی با توجه به تلاش و حمایت های استانداری، امام جمعه محترم وقت قرچک – آقای توسلی- و به ویژه آقای مرتضوی معاون وزیر کشور و با امضا آقای نجار وزیر کشور طرح برای دولت ارسال شد.

نماینده شهرستانهای ورامین و پیشوا یاد آور شد: در هیات دولت و کمیسیون سیاسی دفاعی که طرح شهرستان ها و بخش ها تصویب می شود باید از شش وزارت خانه استعلام گرفته شود و نظرات آنها اعلام شود و گرفتن این استعلامات باعث زمانبر شدن این طرح شد و باعث گردید به فضای انتخاباتی مجلس نهم برسیم. همانطور که می دانیم از سه ماه قبل از شروع ثبت نام نامزدها تغییرات در تقسیمات کشوری تا بعد از انتخابات متوقف می شود و به همین جهت شهرستان شدن قرچک در کمیته سیاسی دفاعی راکد ماند تا اینکه انتخابات برگزار گردید و انتخابات هم به میان دوره ای و دور دوم کشیده شد و به همین جهت طرح شهرستان شدن متوقف باقی ماند.

دکتر سید حسین نقوی حسینی ادامه داد: در ۱۵ اردیبهشت انتخابات مرحله دوم برگزار شد و نهایتا نتایج انتخابات تا ماه های اخیر طولانی شد و طبق آخرین اطلاعاتی و اخباری که من دارم طبق گفته استاندار محترم استان تهران که فرمودند دولت شهرستان شدن قرچک را تصویب کرد اما در خبرها نیامده زیرا استاندار محترم گفته اند که ما فعلا اعلام نمی کنیم اما مصوبه را گرفته ایم چون دولت ترخیص اختیار کرده به علت اینکه قرار است دو تا شهرستان همزمان با هم تشکیل شود تا تصویب هر دو شهرستان شدن قرچک را نیز اعلام نخواهیم کرد.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: اعلام شهرستان شدن قرچک در حال حاضر با ۴ ماه دیگر تفاوتی ندارد زیرا زمانی که دولت بخشی را به عنوان شهرستان اعلام می کند در ابتدا پیشنهاد را به وزارت کشور اعلام می نماید وزارت کشور باید در اعتبارات بودجه سال آینده آن شهرستان را مستقل ببنید که این اعتبارات راه اندازی شهرستان در لایحه بودجه دیده شود پس برای دولت اقدامی دیگر وجود ندارد و اعلام آن چهدر حال حاضر و چه اسفند برای دولت تفاوتی ندارد اما تا پایان سال قطعا اعلام خواهد شد.

نماینده مردم در مجلس پیرامون فرمانداری ویژه ورامین گفت: تصویب فرمانداری ویژه ورامین کار سخت و بزرگی بود چون برای فرمانداری ویژه شدن شهرستان ورامین، دولت ۵ شاخص تعیین کرده بود که ما از این ۵ شاخص ۲ شاخص را داشتتیم و مصوبه دولت این است که اگر از این ۵ شاخص یک شاخص کم بود فرمانداری ویژه در دولت تصویب شود در حالیکه شهرستان ما ۳ شاخص نداشت با این وجود همه مراحل استانداری وزارت کشور را با همه ی توان دنبال کردیم و من خود شخصا درکمیته سیاسی دولت حضور داشتم و دفاع کردم که چرا ما نباید سه شاخص نداشته باشیم، بنابراین فرمانداری ویژه ورامین مصوبه دولت دارد منتها ابلاغ آن صورت نگرفت و این چیز تازه ای نیست که مصوبه ای درمورد تقسیمات کشوری تصویب شود ولی ابلاغ نشود همانند فرمانداری ویژه شهر ری در این مورد هم پیگیری های زیادی داشته ام ، نامه ابلاغ در دفتر معاون رئیس جمهور بود که اخیرا به دفتر رئیس جمهور منتقل گردیده که آقای رئیس جمهور آن را ابلاغ نماید و در حال حاضر فرمانداری ویژه ورامین در آستانه ابلاغ از طرف رئیس جمهور می باشد ولی زمان دقیق آن معلوم نیست.

نقوی مورد شایع شدن استانداری تهران توسط آقای نوش آبادی گفت: باید این را خاطر نشان کنم زمانی که ما در انتخابات دوره ی هشتم مجلس شرکت کردیم ومن موفق شدم نماینده شوم و ایشان نشد ، وقتی من در هر مجلس یا جلسه ای شرکت می کردم و در مورد انتخابات شهرستان ورامین صحبت می کردم آرا ایشان و آرا خودم را به عنوان رای اصولگرایی اعلام می کردم و هیچ وقت من نگفته ام که ۷۸۰۰۰ رای آورده ام گفته ام اصولگرایان ۱۲۰۰۰۰ رای آورده اند و این صحبت من را آقای بهرامی معاون رئیس جمهور که حین انتخابات معاون پارلمانی رئیس جمهور بودند تایید کرده اند.

دکتر نقوی در ادامه تاکید نمود: بعد ازنمایندگی بنده آقای دکتر رحیمی معاون پارلمانی رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی با من در رابطه با اینکه از ایشان در دستگاه دولت استفاده شود مشورت کردند و به من گفتند برای ما کرسی شما مهم است اگر شما موافق نباشید از ایشان استقبال نکنیم و من خدمت ایشان عرض کردم: آقای نوش آبادی نماینده اصولگرایی بوده دو دوره برای مردم زحمت کشیده اند و شخص توانمندی است، از ایشان باید در مدیریت ها استفاده کرد و ایشان گفتند احتمالا در همین حوزه پارلمانی دولت از ایشان استفاده خواهیم کرد نهایتا شنیدم که شاید به عنوان مدیر کل پارلمانی دولت شوند که به دلایلی که من هم نمی دانم منسوب نشدند و بعدها دلایلش را به این شکل شنیدم که قبل از اینکه ایشان به عنوان این سمت ابلاغ بگیرد در شهرستان و محافل عمومی به این عنوان پشت میکروفون از ایشان یاد شده “مدیر کل پارلمانی رئیس جمهور” و این خبر به دولت رسیده و دولت نسبت به این موضوع عکس العمل نشان داده زیرا در آن وقت دولت مدیر کل پارلمان داشته و اعلام کرده که آیا ما مدیریم یا ایشان که من این سخنان را تایید نمی کنم چون فقط شنیده ام.

نماینده مردم ورامین و پیشوا ادامه داد: قابل توجه است که آقای متکی درخواست کرده ایشان به وزارت خارجه برود و ایشان هم به وزارت خارجه انتقالی گرفتند من زمینه اعتراضات زیادی داشتم ولی به هیچ عنوان بیان نکردم. بعد از اینکه ایشان به عنوان مشاور مشغول شدند آقای متکی در کمیسیون امنیت ملی در رابطه با اینکه قرار است آقای نوش آبادی به عنوان سفیر انتخاب شود با من صحبت کردند من هم تاکید کردم که کار خوبی است و من هیچ مشکلی ندارم در صورتی که در اینجا هم زمینه اعتراض بنده زیاد بود چون انتخاب سفرایی که هیچ سابقه دیپلماتیک ندارند و هیچ سابقه تحصیلی در این حوزه ندارند و در مجلسشان هم عضو کمیسون ما نبوده اند اصلا ارتباطی به وزارت خارجه ندارد و اینها دلایلی بودند که چالش ایجاد می کرد اما من آنها را عنوان نکردم که اخیرا هم شایع شده بود که ایشان برای استانداری بعضی از استانها از جمله استان تهران مطرح است که من دیدگاهم این است که اگر استاندار و نماینده ورامینی باشند می توانند دست به دست هم دهند و برای شهرشان خدمات زیادی انجام دهند.

نقوی حسینی پیرامون بحث انتصاب مدیران گفت: در حوزه فرماندار ما با هیچ مدیری بحث موافقت و مخالفت نداریم، هر مدیری که کار کند با ماست هر مدیری که به مردم خدمت کند مردم را تحویل بگیرد با ماست حتی اگر از نظر سلیقه سیاسی فرق کند؛ مثلا آقای عین اله تاجیک از لحاظ سلیقه ی سیاسی همیشه مقابل من بوده درزمان انتخبات هم هر کاری علیه من کرده است اما ایشان ۳سال بخش دار ما بودند هیچ کس نتوانست نظر من را نسبت به ایشان برگرداند.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی گفت: میثاق ما میقاق کار است عوض شدن بخشدارها به عهده من نیست من دخالتی نداشته ام و زمان جابه جایی فراماندار وقت من اعلام کردم که ایشان برداشته نشود زیرا تنش زا است و زمینه خدمت گزاری من را بی رنگ می کند استانداری این اصرار را داشتند و بعد ازعوض شدن فرماندار پیشوا من در سایت ها مصاحبه ها دارم در رابطه با این جابه جایی برداشتن اصفهانی و جایگزینی رجبی من با این جایگزینی موافق نبودم زیرا برداشتن یک مدیر ناتوان هم باید یک سبکی را بگذراند؛ من با مدیران میثاق کار دارم میثاق با من بودن، اگر یک مدیر به دنبال سیاست بازی و حاشیه سازی، جریان سازی ،گروه سازی و تفرقه نرود ولو اینکه سلیقه اش هم با من یکی نباشد از او حمایت می کند.

وی ادامه داد: میثاق من با آقای فرماندارمیثاق کار است با توجه به اینکه فرماندار با انگیزه و انرژی کارش را شروع کرد و با این نگاه که یک فرماندار جوان است من به هر شکلی که بود از ایشان حمایت کردم دستهایی دردولت بود که قصد عوض کردن ایشان را داشت که من مخالفت کردم، من در بعضی از جلسات شورای اداری شهرستانها به مدیران عرض کردم اگر برای مردم کاری نمی توانید بکنید به ایشان احترام بگذارید و با لبخند و احترام با آنها رفتار کنید ما پروژه های عمرانی در شهرستان تعریف و دنبال کردیم و منتظراجرای عملیات هستیم. بیمارستان قرچک ۴سال قبل تصویب شده است نماینده وظیفه اش این است که در هیئت دولت نیازهای مردم را اعلام نماید و کمک به تصویب آن نماید ، بنده در جلسه دوم هیئت دولت علی رغم نظر رئیس جمهور و نظر وزیر بهداشت و درمان (آقای لنکرانی ) که گفته اند ما بیمارستان دولتی نمی سازیم، توانستم مصوبه اش را بگیرم؛ مگر این استان استاندار ندارد مگر این استان مدیر کل بهداشت و درمان ندارد مگر این شهرستان فرماندار ندارد؛ چرا ۴ سال است مصوبه دولت را به زمین انداخته اند؟ در دو دوره من در بودجه دولت برای بیمارستان قرچک اعتبار گذاشتم و تلاش خود را کردم آیا نماینده مقصر است! پس این تفکیک قوا چه می شود؟ مگر نه این است که قوه مقننه نباید در اجرا دخالت داشته باشد، من کارهای تصویبی را در جلسه دوم هیئت دولت انجام داده ام آیا اجرایش را هم بنده باید متقبل شوم؟

نقوی ادامه داد: در جلسه ای که بیمارستان قرچک و منطقه ویژه اقتصادی تصویب شد، من منطقه ویژه اقتصادی را به این دلیل پیشنهاد دادم که زمینه ای برای اشتغال سرمایه گذاری، واردات و صادرات شود. من پروژه احترام و خدمت به مردم را دنبال می کنم و دفتر من در ۶ ناحیه قرچک ورامین خیرآباد پیشوا جواد آباد، دفتر ملاقات مردم است و اگر بدانم در اداره ای توهین بی احترامی شده یا رشوه گرفته می شود پروژه حذفش را دنبال می کنم.

نماینده شهرستانهای ورامین و پیشوا در بحث انتصابات گفت: در انتصاب مدیر قبلی اداره آموزش و پرورش در جلسه ای که با حضور فرماندار و مدیر کل شهرستانهای استان تهران و معاون ایشان و بنده صورت گرفت من چند آیتم را با مشورتی که با فرهنگیان کرده بودم پیشنهاد دادم، اداره کل شهرستان استان تهران نپذیرفت و من هم از پیشنهادم دفاعی نکردم ولی معیارهایی را برای ایشان درآن جلسه مطرح کردم که طبق آنها رئیس ادراه آموزش پرورش تعیین شود که به شرح زیر است: ۱-از بین فرهگیان قرچک انتخاب شود۲- حتی الامکان بومی قرچک باشد۳- تحصیلات خوبی داشته باشد۴- سابقه مدیریتی خوبی داشته باشد۵-حزب الهی و ولایتی اصولگرایی باشد۶- مخالف نماینده نباشد. ایشان هم با این معیارها در حضور فرماندار، مدیر کل، معاون مدیر کل توافق به عمل آوردند، اما کار انتخاب خیلی طول کشید و من خود شخصا در دفتر آقای یزدی خواه حضور پیدا کردم و دلیل انتخاب نکردن رئیس را جویا شدم. بعدا ساعت ۹ شب تصمیم به این گرفته می شود که رئیس قبلی را انتصاب کنند که هیچ کدام از این معیارهارا نداشت ، من با این انتخاب مخالف بودم و هیچ کس هم اعم از امام جمعه ، فرماندار فعلی و نخبگان علمی فرهنگی کشور در قرچک اعتراضی نکرد.

سید حسین نقوی حسینی ادامه داد: من درسخنرانی اعلام کردم که با این انتخاب به ۴۰۰۰ پرسنل قرچک، به ۳۰۰۰۰۰ نفر مردم قرچک، به تعلیم و تربیت به مدیریت توهین شده است ولی زمانی که ایشان حکمش را به عنوان رئیس آموزش و پرورش قرچک گرفت من به ایشان گفتم من در حین انتخابات با شما مخالف بودم اما الان به عنوان نماینده مردم از تو حمایت خواهم کرد، ولی به دنبال این بودم که ایشان نباید رئیس منطقه باشند تا اینکه انتخابات برگزار شد و درانتخابات ایشان موضع گیری سیاسی کرد جرم انتخاباتی انجام داد و در ایام تبلیغات دردبیرستان علیه من سخنرانی کرد و تخلف انتخاباتی کرد. بعد از انتخابات من از طرف وزارت خانه اقدام کردم و با وزیر، معاونت صحبت کردم و اعلام کردم که وجود ایشان در قرچک اهانت به مردم قرچک است و ایشان صلاحیت ریاست آموزش و پرورش قرچک را ندارند و قرار بر این شد که خود انتخاب بعدی را انجام دهم و به اطلاع ایشان برسانم.

نماینده مردم در مجلس پیرامون سیکل انتخاب یک رئیس اداره گفت: طریقه کار به این شکل است که از مراجع مختلف استعلام گرفته و تایید شود،شخصی که من معرفی کردم همه سیکل ها را با موفقیت طی کرد اما تاییده نهایی نتوانست بگیرد اداره ی اطلاعات ایشان را تایید نکرد، من مجددا شخص دیگری را معرفی کردم و قرار بر این شد که مدیر کل محترم با ایشان صحبت نماید و صلاحیت یا عدم صلاحیت ایشان را تایید نماید، گفتگو انجام شد و مدیرکل با من طی تماسی اعلام داشتند که فرد مورد انتخابی است و شرایطش برای رئیس اداره بودن خوب است و استعلاماتش را انجام داد، دراستعلامات همه از مراجع ذیربط پاسخ مثبت دادند که ایشان صلاحیت دارد و قرار بر این شد که ایشان انتخاب شود و طبق قانون مدیرکل باید با فرماندار هماهنگ نماید و هماهنگ کردن اصولا به معنای اجازه گرفتن نیست و فرماندار هم درجایگاهی نیست که رئیس عزل یا نصب کند یعنی باید مدیر کل آموزش پرورش با فرماندار تماس بگیرند و نظر ایشان را راجع به فرد مورد نظر بخواهندو نقطه نظراتش را اعلام نماید.

نقوی حسینی در بیان شرایط انتصاب مدیر آموزش و پرورش قرچک ادامه داد: طی تماس مدیر کل آموزش پرورش با فرماندار ایشان قبل از اینکه فرد مورد نظر را ببیند و او را ارزیابی نماید مخالفت خود را اعلام کرده بودند، نهایتا فرصتی برای دیدار و گفتگوبین فرماندار و آقای کولیوند(شخص پیشنهادی بنده) – این هماهنگی را نیز بنده به عهده گرفتم- هماهنگ شد اما باز فرماندار مخالفت خود را اعلام نمود، سه شنبه بعد از ظهر خود در دفتر فرماندار حضور پیدا کردم و روی ۵ نکته با هم گفتگو و صحبت کردیم در ابتدا ایشان گفتند کولیوند نمی تواند ایشان ضعیف است اما من به ایشان گفتم کولیوند ۵ ویژگی مثبت دارد: ۱-ازاهالی خود قرچک است۲- هجده سال سابقه معلمی دارد ۳-پنج سال معاون موفق مدرسه بوده است ۴-چهار سال مدیر مدرسه بوده است ۵- یک سال هم از طرف شما به عنوان رئیس مجتمع انتخاب شده است. وقتی کسی درمعلمی و معاونت و مدیریت موفق بوده قطعا سیاسی طرفدار من نیست پس موضعی هم نسبت به من ندارد پس ایشان از هر لحاظ شرایطش را دارند اگر از نظر ظاهر است که ما از او حمایت می کنیم . فرماندار گفتند که اگر ایشا ن انتخاب شود پس رییس آموزش و پرورش جواد آباد نیز باید جایگزین شود و من هم به ایشان گفتم بسیار خوب فقط تامل بنمائید. من این نظر را به مدیرکل منتقل کردم اما شنبه دوباره بلافاصله تماس می گیرند که من مخالف هستم من در جریان نبوده ام و با من هماهنگ نشده است ، اگر ایشان انتخاب شود من اعتبارات آموزش پرورش راقطع خواهم کرد واجازه ورود ایشان به شورای اداری شهرستان را نخواهم داد.

نقوی در ادامه تاکید نمود: این اعتبارات آموزش پرورش برای ۵۰۰۰۰ هزار دانش آموز محروم و مظلوم قرچک است نه برای کولیوند، برای ۴۰۰۰ معلم زحمت کش قرچک است نه برای پدران من و شما، اینجا بحث حاشیه های سیاسی است و اگر این انتصاب صورت نگیرد من به عنوان ناظر بر دستگاه آموزش و پرورش عکس العمل نشان می دهم و چون آموزش و پرورش می دانست که حق با من است معارفه را انجام داد. بنابراین آقای کولیوند هم صلاحیت داشته و هم سابقه خوبی دارد و هم اینکه شایسته است.

نماینده مردم ورامین و پیشوا در رابطه با اعتراضهای نخبگان سیاسی – فرهنگی – اجتماعی بخش قرچک گفت: من طبق تماس هایی که با امام جمعه قرچک قبلا داشتم خدمت ایشان توضیح دادم که رئیس قبلی نکات منفی داشت و این توهین به قرچک بود و شما باید از مواضع قرچکی خود دفاع نمایید. طی تماس دومی که من با امام جمعه داشتم شنیدم که قرار است جمعی از نخبگان فرهنگی و شهرستانی علمی منطقه با ایشان مناظره وجلسه داشته باشند ، سی دی سخنان آنها که از این جلسه به دست ما رسید این بود که این به ظاهر نخبگان همه اعضای ستاد انتخاباتی رقیب بنده امثال آقای کهزادی، خزایی، سلطانی، شیرزادی و….. بوده اند آیا اینها نخبگان قرچک هستند؟ در میان این جلسه از بسیج فرهنگیان شخصی به نام آقای امامی تشریف داشتند که ایشان سوال و چالشی منطقی ایجاد کرده بودند که من آن را تایید می کنم ایشان سوال کرده بودند این جمع با وجود اینکه چهار، پنج ماهی است که صحبت راجع به جابه جایی است کجا بوده اند؟ آقایان نخبگان فرهنگی علمی شما تا به الان کجا بوده اید؟ آیا شما با دکتر نقوی صحبت کرده اید؟ آیا در مدت این پنج ماه نظرات خود را به ایشان گفته اید؟ آیا شما تا به الان با امام جمعه صحبت کرده اید نظرات خود را به ایشان گفته اید؟ آیا با به حال با فرماندار ملاقات داشته اید؟ چطوربعد از انتصاب تجمع کرده اید؟ امام جمعه باید پدر و نور یک شهر باشد امام جمعه باید همه را زیرچتر خود بگیرد و وحدت آفرین باشد و ما این انتظار را از امام جمعه داریم و انتظار داشتیم که در مجلس نخبگان ما را نیز در جریان قرار دهد تا ما هم در جریان همه گفتگو ها باشیم. که امروز البته در نماز جمعه کلیات را مطرح کردند و گفته اند که ما با نحوه انتصاب موافق نبوده ایم و الا با فرد کاری نداریم ولی نحوه ی انتخاب را قبول نداشتیم و کسی حق ندارد اعتراض و اعتصاب و تحسن نماید.

کلیدواژه ها:

مطالب مرتبط:

  • No Related Posts


۴ نظر یا دیدگاه برای “اعتراض سخنگوی کمسیون امنیت ملی به مدیران اجرایی استان تهران و شهرستان ورامین”

  1. یوسف هدایتی نوشته است:

    سلام
    نکته ای به نظر مهم آمد این است که شاید این اعتراضات ازآنجا نشات می گیرد که به یکباره حضور دکتر نقوی در اجتماعات مهم شهر قرچک بعد انتخاب مجددکمرنگ می شود وزمانی هم که ظاهر می شود با تصمیمات غیر منتظره؟

  2. اندیشه نوشته است:

    باسلام کمی صداقت وهمدلی بهتر تا این خیانت واهانت چون یکتنه صحبت کرددید بهتراست با افرادی که مد نظرتان است در یک محل مناسب به مناظره بنشینید ومردم قضاوت کنند؟

  3. اردستانی نوشته است:

    با سلام
    شاید جای کمی درنگ باشد که ایا اختلاف بین مسولین به ضرر مردم است یا نه و یا این که ثمرات این اختلاف ها تا به حال در شهرستان دیده نشده اگر نتجیه آن را دیده اید پس چرا در مواقعی پا زیر عقاید خود نمی گذارید و به صلاح مردم کار نمیکنید

  4. هادی تاجیک نوشته است:

    سلام جناب دکتر

    شماروبخدا یه فکری به حال بیکاری جوانان ورامین کنید

    گناه داریم بخدا




الزامی

پربازدیدترین ها